Näh stadsfolk kör med braständare. Japp jag använder dom gärna

https://www.bauhaus.se/brastandare-burner-firestarter?
Om det inte är miljömuppar såklart - då betalar dom säkert bra för en en bit tjärved
Näh stadsfolk kör med braständare. Japp jag använder dom gärna
?Protect skrev: 06 nov 2020 19:50Men då måste du hitta den som bryter en tjärstubbe också, jag kan lova att jag skulle kunna plocka den mitt framför ögonen på dig utan att du skulle märka ett dugg ty jag tillhör skogens väsen och finns överallt och ingenstans, är vän med skogens djur och försvinner spårlöst om det behövs. Iallafall påstår mina grannar det och efter 40 år här så borde dom veta.Strix skrev: 05 nov 2020 21:27 Tjärvedens ekologiska värde bör vara ringa men den är ingalunda föremål för allemansrättsliga spekulationer. Vill bra ha det sagt att i min skog får endast tjärstubbar brytas med mitt tillstånd, det gäller nog för de flesta privata skogsägare.![]()
Har du källa på det?Strångsjö skrev: 06 nov 2020 23:12 stubbar rika på tjära är som små öar av biologisk mångfald. Man
kan t.ex. se ovanliga svampar växa på dem, troligen skyddsvärda insekter.
Ingen här gillar dig, förutom föredettingen bunk. Och vi vet allihopa att du och bunk är samma person.Strångsjö skrev: 10 nov 2020 21:36 Glad att ha funnit själsfränder här på preppad.nu. När det hettar till märker
jag att hjärtat finns i naturen. Ursus är en av dem.