Jag tror inte (hoppas inte) att särskilt många preppers inte lever här och nu med allt kul som är. Det är bara att det här forumet inte handlar om fritidsaktivitet.Charlie** skrev: 12 jul 2019 01:47Kanske man skulle skippa det här med preppingen och börja leva i nuet i stället, för att sedan dö snabbt när katastrofen väl är över oss?![]()
I vilket fall, anti-preppers säger ju även sånt som ”om det blir så illa så vill jag inte leva ändå”. Även det för att slippa tänka på obehagligheter. Hur planerar de ta livet av sig själva då? Det lär de inte tänkt på heller och alla ni som läste självmordstråden på swesurv inser att det inte är en så smal sak som många tror.
För det andra så vet inte folk hur de kommer reagera när det är på liv och död men om man ser till vad vi vet om sådana berättelser så hittar vi rätt mycket historier om folk som släpat sig långt med båda benen avklippta, tarmar hängandes ut o s v, o s v. De flesta verkar ha kämpat ursinnigt för sina liv, inte satt sig ner och självdött lite städat sådär. Så om man kämpar, skulle man då helst göra det med eller utan resurser? Svaret är självklart med resurser, med maximerade odds. Och tanken med att överleva är inte för att leva i misär, det är för att åter bygga upp något som är värt att leva i.
Jag vet att du förstår detta Charlie, och att du bara ville dra igång lite kontrovers, men vissa gäster som läser kanske inte tänker hela vägen själva så det är bäst pappa somvanligt styr upp lite.