Kan ha fått rosacea. Hmm.
Suger att inte kunna gå till VC på ett par månader. Inte för att det är någon farlig sjukdom, men milt irriterande.
2020, sänkt beredskap
Re: 2020, sänkt beredskap
Spisen gick igår, en platta har slagit ut jordfelsbrytare ett tag. När vi tog in gascampingspisen blev min man lite för ivrig och tryckte sönder en säkerhetslås så där gick en också
Flera alkoholbrännare finns och vedspisen men ändå, ingen bra dag
Flera alkoholbrännare finns och vedspisen men ändå, ingen bra dag
Håller på att renovera en lägenhet i mitten av Malmö.
Snacka om helt fel BOL om det skulle skita sig

//Tank
Snacka om helt fel BOL om det skulle skita sig

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Både jag och frugan har blivit varslade, så nu börjar krisen lite mer på allvar för oss. Bara att gilla läget och hålla humöret uppe, vi är friska iaf så man får vara glad över det!
Redo för det värsta, hoppas på det bästa!
Aj fasen, inte lätt att preppa för en sån här Pandemi.hkm123 skrev: 29 mar 2020 10:10 Både jag och frugan har blivit varslade, så nu börjar krisen lite mer på allvar för oss. Bara att gilla läget och hålla humöret uppe, vi är friska iaf så man får vara glad över det!
Vi får hoppas det stannar vid varsel så ni får stanna.
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
entropi skrev: 29 mar 2020 18:27Aj fasen, inte lätt att preppa för en sån här Pandemi.hkm123 skrev: 29 mar 2020 10:10 Både jag och frugan har blivit varslade, så nu börjar krisen lite mer på allvar för oss. Bara att gilla läget och hålla humöret uppe, vi är friska iaf så man får vara glad över det!
Vi får hoppas det stannar vid varsel så ni får stanna.
Nej verkligen inte!
Som tur är så har vi lite av varje här hemma, hade man inte varit lite preppad och förberedd så hade det nog inte varit så långt tills paniken slog in.
Ja det får man hoppas, annars kanske man ska ta tillvara på tiden, utbilda sig och göra något vettigt!
Redo för det värsta, hoppas på det bästa!
Köp "Rosex" receptrfritt på apotek, testa smörj och se om det blir bättre?Ursus skrev: 15 mar 2020 21:37 Kan ha fått rosacea. Hmm.
Suger att inte kunna gå till VC på ett par månader. Inte för att det är någon farlig sjukdom, men milt irriterande.
Finns som kräm, gel och salva med lite olika egenskaper gällande hur just din hud gillar dem.
Tjaa. Det utvecklar sig. Är mestadels kry som en nötkärna och har sällan "vanliga" sjukor. Men nu när det bara råkar vara pandemitider så landar minsann alla åkommor på mig och jag måste ge mig ut i eländet för professionell assistans.
Nu har jag tydligen en halsinfektion med svullen tonsill och skall köra antibiotika i tio dagar
Kom från ingenstans. Lite icke-preppermässigt kan det rent av vara oral klamydia...
Är det detta som kallas Tinder-effekten?
Jaja. Doesnt matter, had sex. Värt det.
Väldigt smidigt att få recept via Praktikertjänst, kan jag tillägga. Kunde skicka in bild på halsåkomman till läkare, han skrev ut Amoxicillin. Inga problem, allt inom två timmar.
Bereder mig på en vecka med antibiotikadiarré...
Nu har jag tydligen en halsinfektion med svullen tonsill och skall köra antibiotika i tio dagar

Väldigt smidigt att få recept via Praktikertjänst, kan jag tillägga. Kunde skicka in bild på halsåkomman till läkare, han skrev ut Amoxicillin. Inga problem, allt inom två timmar.
Tackar skall kolla!mopar340 skrev: 29 mar 2020 22:22 Köp "Rosex" receptrfritt på apotek, testa smörj och se om det blir bättre?
Finns som kräm, gel och salva med lite olika egenskaper gällande hur just din hud gillar dem.
amoxicillin kan användas för behandling av rosacea...så två flugor på smällen kanske
Nope, bryter detta efter rådgörning med distriktssköterskan på 1177.Ursus skrev: 30 mar 2020 17:38 Tjaa. Det utvecklar sig. Är mestadels kry som en nötkärna och har sällan "vanliga" sjukor. Men nu när det bara råkar vara pandemitider så landar minsann alla åkommor på mig och jag måste ge mig ut i eländet för professionell assistans.
Nu har jag tydligen en halsinfektion med svullen tonsill och skall köra antibiotika i tio dagarKom från ingenstans. Lite icke-preppermässigt kan det rent av vara oral klamydia...
Är det detta som kallas Tinder-effekten?
Jaja. Doesnt matter, had sex. Värt det.
![]()
Tycker att det borde vara en märkbar minskning på tonsillen efter fem dagar med tre piller per dag (allt som kommer ut ur min kropp stinker av penicillin). Ingen ändring alls vad jag kan se med blotta ögat. Värre är att mina körtlar kring halsen är sjukt ömma av amoxicillinet sedan tre dagar, och blir långsamt värre. Börjar känna nyp i armhålornas och ljumskarnas körtlar också, och tycker att sköldkörtlarna börjar klämma åt lite kring strupen. Not cool. Står i bipacksedeln att intag skall upphöra omgående vid påverkan på körtlar eller allergiska reaktioner. Sköterskan tyckte likadant.
Men, på den ljusa sidan kan vi konstatera att det inte är bakteriellt i alla fall. Samt har ett halvt paket antibiotika i förrådet, bra bytesvara