2020, sänkt beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Ursus

2020, sänkt beredskap

Inlägg av Ursus »

- Hudcancer går lite grann i släkten, så kollade upp en olycksbådande fläck på armen. Fick grönt ljus av två sköterskor och en garvad rysk läkarinna, så jag är lugn :up: Nu gäller hydrokortisonkur, det är troligt en irritation eller ett utslag av godartad natur.

Däremot kunde de konstatera att jag har väldigt känslig hud, troligtvis eftersom jag har visst anlag till rött hår i kombo med frekvent uteliv. De rekommenderade mild och fet tvål, samt duscholjor och propyless. Detta stökar till min beredskap, då jag bunkrat billig Icatvål på pump. I mängd.

Blir olyckligt att behöva ersätta med dyra specialprodukter, men om alternativet är utslag, så....
Kurio

Re: 2020, sänkt beredskap

Inlägg av Kurio »

kan väl stå kvarbunkrat? i brunt läge så går det nog an ändå
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

Du kan ju alltid använda för byteshandel.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Läkare älskar att skriva ut dyrbara hudkrämer. Det fick min mor erfara som hade problem med djupa hälsprickor. Dyra propyless hjälpte inte ett dugg. Det enda som funkade var billiga Gahns hydrozonsalva som finns på de flesta apotek, City Gross m. fl. ställen.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Ursus

Inlägg av Ursus »

Naturligtvis kommer jag inte att kasta dem. Är inte så känslig att min hud förstörs för att jag använder billig tvål ibland. Men inte varje dag, hela tiden.
Det är inte meningen att människan skall leva i detta hyperhygieniska samhälle, men jag jobbar på en arbetsplats där jag har en massa kontakt med allehanda pöbel och därför måste duscha ordentligt dagligen.

Jag lyder mina läkares råd. De vet bättre än jag, och ett par dagar in i hydrokortisonkuren börjar fläcken redan blekna och de övriga produkterna fungerar bra. Till och med mina rödfnasiga händer börjar se normala ut för första gången denna vinter. Hade jag inte gått dit hade jag suttit här för tredje veckan i rad och undrat om jag har skivepistelcancer. Inte roligt.
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

Passerat igenom plygplatser 8 gånger hittills denna veckan och veckan är inte slut och jag är inte hemma ännu. Dock bara länder med något enstaka fall av covid-19 men får snart överväga att begränsa flygande. Väldigt många instängda på litet område...
Man reagerar ju lite när det kommer in en asiatisk tjej på planet med filtermask för ansiktet även om hon är den enda ombord med sunt säkerhetstänkande
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Trots senaste veckans stödköp, insåg jag att jag totalt glömt bort att bunkra kaffe! HELVETE!!! ...hur jävla dum får man vara! :wall:
I morgon kommer jag att ta en tidigare och en lite längre lunchrast. Hoppas att mina kollegor har överseende och hoppas at det finns kaffe kvar i butiken?
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Strångsjö

Inlägg av Strångsjö »

Anhöriga, anhörige som lever för stunden, hur jag än förbereder mig, oss, för tuffare tider
finner de alltid skäl att sänka beredskapen, försöker övertala, jag vill vi äter
det äldsta först, vi tar liten del av blomkålen och mer ris, potatis.

Förgäves, de vill äta allt av det godaste, nu

Jag, sänker min beredskap genom att göra slut på drycker i källaren, var tänkt
för annan tid
Tank

Inlägg av Tank »

Charlie** skrev: 03 mar 2020 00:26 Trots senaste veckans stödköp, insåg jag att jag totalt glömt bort att bunkra kaffe! HELVETE!!! ...hur jävla dum får man vara! :wall:
I morgon kommer jag att ta en tidigare och en lite längre lunchrast. Hoppas att mina kollegor har överseende och hoppas at det finns kaffe kvar i butiken?
:lol: klassiker!
Hoppas det fanns kaffe kvar :notme:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Strångsjö

Inlägg av Strångsjö »

Äter, brukar det godaste först, i vår / min virus-isolering.

borde vi ta substitut och från naturen innan vi förbrukar köpe-mtrl.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"