2020, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
bokmalen

Re: 2020, din höjda beredskap

Inlägg av bokmalen »

Utökat förrådet med ytterligare en veckas mat, utifrån eventuell karantän, antingen beordrad av myndigheter eller av eget val.
Då det ser ut som att maximala inkubationstiden kan vara upp till 27 dagar istället för 14, så kan man ju räkna med att få spendera upp till 2 månader i lägenheten.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
FCR2

Inlägg av FCR2 »

Inventerat mina gamla ebola lådor. Beställt nya skyddsmasksfilter, enligt hemsidan fanns dom i lager, skall bli spännande och se om grejerna verkligen finns.
Även ett lass med prylar från apotea. (Apotea tar 105 kr för 100 st nitrilhandskar. Biltema tar 99 kr för 50 st.)
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

Pratat ihop teamet på jobbet, alla ska arbeta hemifrån för att testa att vi kan fortsätta arbeta under karantän.
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

entropi skrev: 25 feb 2020 17:28 Pratat ihop teamet på jobbet, alla ska arbeta hemifrån för att testa att vi kan fortsätta arbeta under karantän.
Ditt team ger mig hopp om att där finns klarsynta människor.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Inlägg av Ursus »

- Har nog mat för två månader i läggan nu. Börjar vara måttligt trångt. Påbörjar även strikt avätning nu för att undvika svinn. Så länge kommunen är virusfri kommer jag att fylla på en gång i veckan.

- Gått igenom mina medicinlådor och ersatt lite småsaker, i övrigt god medicinsk beredskap.

- Roterat hälften av vattnet.

- Köpt böcker som fan på bokrean idag. Lär inte vara någon brist på underhållning vid karantän i alla fall. Nu... var satte jag alla mina gamla datorspel som ligger och dammar igen?
Tomtemor1

Inlägg av Tomtemor1 »

10 kilo ris till, 3 kilo röda linser, två små och en stor burk med torrmjölk Nido, 2 kilo kikärtor. Sesampasta. Fyra burkar svamp, stor påse torkad persilja och andra kryddor. Vi har nog kcal till mer än sex månader nu till oss två men vi vill kunna ta emot våra fyra barn och två respektive plus mina förälder om det behövs, vi är de ända som kan elda med ved

Torrmjölk till mina förälder
Imorgon köper vi vattenrengöringstabletter till dem också
Användarens profilbild
Skymning

Inlägg av Skymning »

Ett större antal konserver och fredsförhandlat med "regeringen".

Ska passa på och handla lite mer i veckan.
слава україні - на хуй путін!
Huspreppen

Inlägg av Huspreppen »

Har inhandlat under några omgångar 10kg ris, 4kg pasta, 2kg havregryn, 10 konserver krossade tomater,
9 konserver majs, 10 konserver svamp, 3 flaskor ketchup, 2 flaskor soya.
Tar även ut kontanter lite då och då vid tillfälle.
Planerar att bygga om ett äldre elverk till gengas.
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Skjutsar min mor till snabbköpet och hjälper henne med handlingen. Hon kommer att få med sig en hel del konserver och extra mycket toapapper med sig hem!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Tank

Inlägg av Tank »

Charlie** skrev: 26 feb 2020 23:13 Skjutsar min mor till snabbköpet och hjälper henne med handlingen. Hon kommer att få med sig en hel del konserver och extra mycket toapapper med sig hem!
:D :up:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"