2020, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard

2020, din höjda beredskap

Inlägg av bastard »

2019 tråden är låst och vi fortsätter här, åtminstånde tills :shtf: :mrgreen:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Ursus

Re: 2020, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Tar oskulden av denna tråd:

- Ett par ammocans till. Jag älskar ammocans. Skall användas till... att förvara ammo i! :lol:

- Ett par av försvarets gamla yllevantar i bra skick. Behövde enkla "arbetsvantar" modell vinter, så...

- En gammal gasmaskväska i kanvas och läder för väldigt lite pengar. Blev sugen och kunde inte motstå. Tänkte ha som jakt- eller fiskeväska då den gamla brödväskan har gått hädan i höstas. ("kul" historia kring min gamla axelväska: Provade att impregnera den med linolja och terpentin för ett par år sedan. Gott resultat och blev sjukt vattenavstötande... men satte den lite för nära elden vid torkning. Big mistake. Vem visste att oljetyg brinner som fan? :lol: Jo, jag visste om det, men skit händer när huvudet inte är på skaft)

- Köpte en klassiker: DPM Windproof Smock. Har hört goda rykten om detta klädesplagg, och fick tag på en sådan i eminent skick. Har bränt lite för många hål i min gamla fleeceanorak.

@Omnivore: För att svara på din fråga rörande vindjacka i förra årets tråd: Köp! Tyckte Lundhagsen är riktigt bra i kvalitet.
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Köpt två burkar köttbullar i gräddsås (konserv) för smaktestning.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Sixten

Inlägg av Sixten »

Gjorde iordning frugans garderob så jag fick förråd/pannrum för mig själv. Köpte Biltema lagerhylla 160x180x60 , ska bara komplettera med plastbackar så kan jag få ordning på mina pepps.
Strix

Inlägg av Strix »

Jobbat med jägarexamensteori med min vuxna som och min hustru. Tanken är att de klarar av sin jägarexamen i vår och kan skaffa några anpassade bössor till dem.
pelleprepper

Inlägg av pelleprepper »

Sorterat, rensat och slängt. Packat nödmaten i plastbackar för enklare hantring och eventuell flykt.
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

fler halvmasker, partikelfilter och gasfilter
brandsläckare, mer engångsgasol och tejp
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Pga diskussionen i tråden https://preppad.se/viewtopic.php?f=34&t=792 har jag bumpat upp krediten på mitt Circle K-kort (kostar gratis att ha, så länge man betalar direkt när fakturan kommer) ordentligt.

Fixat vedkamin hemma.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Roterat några konserver och köpt några till samt köpt ytterligare 4 lit alkylatsoppa.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

En lampa från Coleman som körs på alkylat, är inköpt. Jag har redan 2 st som körs på fotogen men eftersom jag har alkylatsoppa för långtidslagring till bil och elverk så ville jag komplettera med en sådan lampa.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"