Ny (?) virussjukdom COVID-19

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
bastard

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av bastard »

få se vad som händer när folk fattar att det kommer drabba mer än vad dom tror

adam allsing död
inte lastgammal och relativt känd
det lär komma fler dödsfall som inte är okända åldringar
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

bastard skrev: 15 apr 2020 20:35 adam allsing död
Det kan i bästa fall föra med sig ett ökat medvetande om smittan när någon gemene man känner igen avlider.
Man kan väl alltid hoppas att en människas död kan rädda andras liv genom att få dom att bättra sitt beteende.
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

bastard skrev: 15 apr 2020 20:35 få se vad som händer när folk fattar att det kommer drabba mer än vad dom tror

adam allsing död
Ja det lär väl stanna runt 1% döda i Covid-19 om det inte skiter sig fullständigt i vården.
Skulle förvåna om det inte blir fler kändisar.
[edit] Det vore ju bra om folk skärper sig pga det, för en del har ju inte fattat.
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

bastard skrev: 15 apr 2020 20:35 få se vad som händer när folk fattar att det kommer drabba mer än vad dom tror
Ja nu riskerar det att bli kris på riktigt... Kaffeskörden är hotad och kaffepriset rusar i höjden.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/coro ... kaffebrist

Mina prepp inkluderar på sin höjd kaffe för ett halvårs konsumtion, det här blir inge bra.
I intend to live forever, or die trying to
Strångsjö

Inlägg av Strångsjö »

mkt tyder på att kinesiska sjukan funnits på myndigheternas radar sedan slutet av september,

budrally mellan virustestbolag sep/okt 2019, svacka när prel. data visade att det ej skulle bli
pandemi, sedan nytt bud, kursrally när pandemin var på väg igen:
https://www.finanznachrichten.de/chart- ... gen-nv.htm

+ militäridrottare från norrbotten, kom hem med andningssjuka från
tävling i wuhan okt 2019

Självklart har myndigheterna fått early warnings om att något jäser
i kina. Ändå spelar de överraskade i feb, mars 2020

De skyldiga har redan positionerat sig, smiter från ansvar, främst
genom att ingen är ansvarig för något alls, alla hänvisar till "regioner" "vi har inte ministerstyre" "andra myndigheter" "WHO" "EU" o.s.v.

Men, om ingen är ansvarig för något alls, kan man väl sparka hälften och halvera lönen för de kvarvarande, utan ansvar och med oförmåga till initiativ ska lönen bli minimal, exakt så som det är i övriga samhället, självklart tidsbegränsade anställningar.
Användarens profilbild
reboot

Inlägg av reboot »

Åldersfördelning bland inskrivna patienter
Siffrorna uppdateras var 30:e minut om det skett någon förändring. Om det saknas en åldergrupp så är det för att det enligt Intensivvårdsregistret inte finns någon i den åldern som intensivvårdats för Covid-19.
8D6AE303-CF48-4B33-9CA6-4289129CC3EF.jpeg
8D6AE303-CF48-4B33-9CA6-4289129CC3EF.jpeg (17.3 KiB) Visad 4100 gånger
Kontinuerligt uppdaterade uppgifter för alla län finns även på sajten.

https://www.svt.se/datajournalistik/cor ... sivvarden/

Beträffande ’falken’s korkade frågor med egenproducerade lika korkade svar, så talar dom för sig själv.
Skadan är redan skedd med över 1000 döda och det går inte att backa tiden!

Mina inställningar i frågan och åtgärder som borde vidtas vid den tiden det gick att göra något åt smittspridningen för 4 veckor sen, beskrev jag detaljerat den 20:e &21 mars i den här tråden för den som har läskunnighet.
Börja här https://preppad.se/viewtopic.php?p=11817#p11817 och gå bakåt i tråden inkl. den 20 mars, så skingras alla oklarheter om det.

’falken’ såg jag inte röken av då i dom diskussionerna.......
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Ursus

Inlägg av Ursus »

Drömde inatt om coronaviruset. Det var typ som i "28 dagar senare", när Sgt Farrell skulle avrättas. "What would you do with a diseased little island? They quarantined us!"

Sverige isolerades från resten av världen eftersom spridningen var enorm här jämfört med andra länder som kunde hindra den. Drömde att finska soldater sköt mot oss över gränsen.

Kanske inte en helt otänkbar framtid i detta eftersläpandets land? Tjaa. Om inte annat är det ett steg närmare min ambition att kunna bli en postapokalyptisk krigsherre.
Strångsjö

Inlägg av Strångsjö »

Ursus, tänker i de banorna, 28 years later + flykten från new york, snake
plissken. I svensk version, med älgvandring utan älgar.

:D
Användarens profilbild
rödluvan

Inlägg av rödluvan »

Jag vet inte om det är tillåtet att diskutera här på forumet, men jag är väldigt nyfiken på ett par konspirationsteorier kring detta, inte för att jag tror på ZOG och liknande (vilket jag uppriktigt talat inte gör), men jag är intresserad av hur folk tänker och de egentliga källorna till varför saker som dessa uppstår, osv. Saker som de facto påverkar underliggande tankar hos folk när tilliten till myndigheter och offentligheten är nära noll.
Jag är nyfiken på tex vad skulle främmande makter ha för nytta av att sprida denna typ av virus, tex, hur tänker egentligen de som faktiskt tror det, osv.

Hur i fridens namn är man kopplad om man på fullaste allvar tror att telekom master har med smittspridning att göra?? osv.
Jag kan ju för visso köpa att folk tror på globala agendor, oavsett vad man anser ligga bakom, eller att "magiska stenar" anmodas på något vis avleda skadlig strålning om man gräver ned dem nära master, osv, och till och chemtrails (åtminstone att det finns enstaka som tror på sådant, likaväl som på straff från gudar och liknande om man själv saknar förmågan till faktisk analys), men Denna, att telekom master och smittspridning hänger samman kan jag faktiskt för mitt liv inte begripa mig på hur jag än försöker, även en person som är totalt dum i huvudet borde rimligen veta bättre än så tycker man.
En jämthund borde begripa sådant om den kunnat förstå vårt språk bättre...

Däremot så köper jag konspirationsteorin om att vinterkräksjukan faktiskt har läckt ut från något projekt, även om viruset i sig troligen uppkommit på naturlig väg. Det är ju däremot saker som torde vara omöjliga att bevisa eller motbevisa om man inte tror på orden hos de som representerar offentligheten. Så, den köper jag. (som teori alltså)

Däremot inte denna variant av corona virus som är på tapeten just nu.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Strångsjö

Inlägg av Strångsjö »

De är tokigare än någonsin i USA
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"