Fortsätter med mindre prepps. Ett gäng BIC-tändare och tändstickor till lagret, några knappkompasser för diverse bruk, lite övrig småutrustning inköpt.
Stökat kring BOL; typ rensat ut lite gammal skit, ska ge bort nån lagerkniv i present, fixat en brandfilt till köket, osv.
Fyllt BOVen med vintergrejer: Värmejacka, snöskor, snöspade, roterat bensinen i reservdunken, dylikt.
2020, din höjda beredskap
- Vattendrag
Re: 2020, din höjda beredskap
Kommer lite svartfredagsreor redan nu. En Rapala Urban Vest Pack. En väst med lite egenskaper för fiske men som jag ser annan användning för som EDC främst för promenader och kortare resor med kollektivtrafik.
Några tiotal kg hjortkött till frysen.
Plåtkamin och rökrör som tipsades i annan tråd http://www.vedkaminer.nu/kaminernew.htm.
Plåtkamin och rökrör som tipsades i annan tråd http://www.vedkaminer.nu/kaminernew.htm.
Collapse now, and avoid the rush!
Real Turmat Lapskaus, tre omgångar för hela familjen. Inte billigt men både gott och rejält käk (är min favorit bland frystorkade rätter, av alla testade fabrikat och rätter). Hittade för 84 kr/frp.
Håller på att äta upp de gamla som gick ut för ett halvår sedan, inget fel på dem. Tror det håller minst ett år förbi BF. Goda nog att utklassa en halvdan lunchresturang.
Håller på att äta upp de gamla som gick ut för ett halvår sedan, inget fel på dem. Tror det håller minst ett år förbi BF. Goda nog att utklassa en halvdan lunchresturang.
tvättmedel, salt, ris, makaroner,cncfräs,socker,plastpåsar
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules

bara kollar om någon faktisk läser allt elände jag skriver 

kiss, keep it simple stupid
Nej, det är ingen som läser det du skriver.
Berätta mer om CNC-fräsen

Jag har beställt frön. Reparerat en trädgårdsmaskin.
Fyllt ett frysfack med hackad lök. Köpt 20kg helvete.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
[/quote]
[/quote]
Hajar alltid till på helvete
[/quote]
Hajar alltid till på helvete
Och går det hål på påsen blir det häll-vete.
Bunkrat upp med mer rågvete, eftersom det funkar till både bakning och matlagning så får det ersätta rågen framöver för råg är bristvara häromkring och rågvete får jag gratis av bonden.

Bunkrat upp med mer rågvete, eftersom det funkar till både bakning och matlagning så får det ersätta rågen framöver för råg är bristvara häromkring och rågvete får jag gratis av bonden.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,