Mylarpackat ytterligare lite torrvaror till lagret.
40kg mjöl och 18kg havregryn i fem 22l plastfat.
2020, din höjda beredskap
Re: 2020, din höjda beredskap
salt,tvättmedel,ris. allt in i förråden
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
- deadrabbit
200 små zip-påsar, cirka sju gånger tio cm, modell sådana som knarkarna dealar piller med. Har sökt lääänge... och idag fann jag! Multitud av användningsområden: Hållare för vaselinbomull, skydda elprylar mot väta i kit, skydda batterier i EDC, fodral för tändsticksask, provpåse för ätliga växter, portionspåse för egengjord turmat, etc etc etc.
- Vattendrag
En HF-station att ha hemma i stället för mina gamla båtankare. Inte den mest portabla men inte heller så svår att bära med sig. Återstår att fixa någon antennstump.
Vad blev det för radio?Vattendrag skrev: 16 dec 2020 23:59 En HF-station att ha hemma i stället för mina gamla båtankare. Inte den mest portabla men inte heller så svår att bära med sig. Återstår att fixa någon antennstump.
- Vattendrag
Det fick bli en IC-7300.Sterb skrev: 17 dec 2020 10:01Vad blev det för radio?Vattendrag skrev: 16 dec 2020 23:59 En HF-station att ha hemma i stället för mina gamla båtankare. Inte den mest portabla men inte heller så svår att bära med sig. Återstår att fixa någon antennstump.
Bra val! Vet att flera här har köpt samma radio.
Slog till på ett Honda EU22i elverk, har länge viljat ha ett elverk och nu var det kampanj.
Får hoppas att det funkar bra trots plastiga komponenter inne i motorn.
Får hoppas att det funkar bra trots plastiga komponenter inne i motorn.