Det börjar knaka i leveransleden nu

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Strix

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av Strix »

Protect skrev: 08 apr 2020 12:50 Men vad är du för krake egentligen?
Ja, det kan du få fundera på ett tag.

Jag kan inte riktigt de vad jag skulle vinna på att slå ner honom. Över lite mjölk och fil.

Min fundering handlade om vart vi är på väg.

Hatet mot stadsbor verkar växa för varje dag, både hos mig och människor i min omgivning. Så vill jag inte ha det...

Det kanske snart är dags att ladda upp hagelbössan, jag är ju nästan alltid hemma och hundarna berättar när någon kommer.
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Strix skrev: 08 apr 2020 17:48

Jag kan inte riktigt de vad jag skulle vinna på att slå ner honom. Över lite mjölk och fil.

Hatet mot stadsbor verkar växa för varje dag, både hos mig och människor i min omgivning. Så vill jag inte ha det...

Det kanske snart är dags att ladda upp hagelbössan, jag är ju nästan alltid hemma och hundarna berättar när någon kommer.
Helt rätt agerande enligt mig. Känner man inte sin motståndare, är man inte "streetsmart" och/eller saknar vana att slänga fram kardorna, gör man rätt i att att vila på hanen. En person som inte beter sig som sig bör på en offentlig plats, kan mycket väl vara påverkad eller mentalt störd, eller ännu värre både och. Bättdre att bida sin tid och klippa till när vederbörande inte är beredd, helst då med hagelbrakaren ...för att sedan försvinna i skuggorna :up:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Ursus

Inlägg av Ursus »

Strix skrev: 08 apr 2020 07:35 Var och handlade igår.
Min lilla Coop Nära (som är den enda butiken inom 55km för mig) var i stort sett länsad. Mejeri, torrvaror konserver och grönsaker. Jag fick tag i mitt paket (som var anledningen till att jag åkte dit) med fröer samt 2 liter mjölk och 2 liter fil.
Det är alltså så att människor från huvudstaden har åkt till sina sommarstugor och fyllt upp sina förråd. Tycker att vi på landsbygden ska vara tacksamma att de kommer hit och spenderar sina pengar.

Nästan som välgörenhet.

När jag väntade på mitt paket kom det in en man i medelåldern och gapade och skrek om osolidariska människor som hamstrar mat så att han blir utan mst i påsk. Mannen är en av de horder som lämnat storstäderna de senaste veckorna för att bo i "stugan". Kör dyr fin bil och klär sig i seglarkläder som betyder dyrt.

Han var så otrevlig och hotfull att jag lämnade ifrån mig varorna jag köpt och lommade iväg med mitt paket. Han ville swisha, men jag ville inte lämna ifrån mig telefonnumret. Min vana trogen parkerar jag en bit ifrån butiken vilket verkligen var värt eftersom han då inte kunde ta mitt regnummer, han tror säkert att jag bor i byn där butiken ligger.

Så frågan jag ställer mig är, vad händer?

Jag har sett flera artiklar om slagsmål i och kring butiker på orter där många från storstäderna har sina "stugor".

Vad har ni andra snappat upp?
Väl agerat. Många fullständiga psykfall finns i de högre samhällsskikten (finns en orsak till hur de tagit sig dit från första början). Är vana att få som de vill och betraktar motstånd som rent fientliga handlingar.
Protect

Inlägg av Protect »

Erkänner att det var lite hårt sagt och ska berätta om en gång jag stod i kassakön när två "nysvenskar", ungtuppar, skulle tränga sig före. Jag spände ögonen i dom och sa "gå och ställ er sist i kön", dom började jiddra och då sa jag bara "hör ni grabbar, jag är van att hantera griniga tjurar på över ett ton så ni är INTE ett problem" (med betoningen på inte), killarna tvekade en sekund och sen lommade dom tillbaks och ställde sig sist.

Kroppsspråk säger mycket mer än ord och är effektivare än att ta till knytnävarna och det är inte första gången jag fått folk att sluta upp med dumheter och backa undan, backar man i en tjurflock är man om inte död så illa skadad iallafall och kroppsspråk är nåt alla levande varelser förstår.

Jag hade inte backat för gubben iallafall hur mycket han än gormat.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

Protect skrev: 08 apr 2020 19:34 Kroppsspråk säger mycket mer än ord och är effektivare än att ta till knytnävarna och det är inte första gången jag fått folk att sluta upp med dumheter och backa undan, backar man i en tjurflock är man om inte död så illa skadad iallafall och kroppsspråk är nåt alla levande varelser förstår.

Jag hade inte backat för gubben iallafall hur mycket han än gormat.
Dagens sanning! :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Abbe

Inlägg av Abbe »

Strix skrev: 08 apr 2020 17:48

Det var en olustig typ du råkade på. Så länge det bara är en enstaka knäppskalle så är det bara att skaka av sig det hela. Jag tillhör "coronaflyktingarna" (med utlandsregistrerad bil dessutom) men här tar man emot sina nollåttor utan tjafs, än så länge. Beställningarna från Bolaget har fyrdubblats i butiken i jämförelse med fjolåret. Inga tomma hyllor, möjligen någon enstaka vara. Ligger lågt och undviker butiken, så mycket det går. Sommarsäsongen börjar redan vid påsk.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

Survival
Honor
Liberty
Tank

Inlägg av Tank »

Vad jag har sett i Skåne runt Malmö och Lund verkar det mesta finnas. Bara någon enstaka vara som saknas.
Och det verkar inte vara tomt i affärerna heller på folk.

Någon som har koll på hur dagligvaruhandeln går? :hm:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
EN brun böna

Inlägg av EN brun böna »

På min lokala ica nära finns det skyltar uppsatta nu som ber om överseende med att matleveranserna kan svikta så att vissa hyllor kan bli tomma.
Användarens profilbild
Jakob

Inlägg av Jakob »

Potatiskravallerna i Stockholm 5 maj 2017.
https://stockholmskallan.stockholm.se/t ... avallerna/
Kan det hända igen?
Jag såg ett nyhetsreportage från södra Italien där en polis försökte lugna ett par som gick bärsärk på en stängd matbutik.
Den manliga äkta hälften ropade åt polisen att de inte har nån mat medan han sparkade på matbutikens fönster. Att en polis gick bredvid brydde han sej inte om, desperat som han var. Det värsta som kunnat hända är väl att de blivit arresterade, och då hade häktet fått ge dem mat.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"