Dijon

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Aftersearch

Dijon

Inlägg av Aftersearch »

I franska Dijon utspelar sig just nu ett gängkrig mellan tjetjener och araber, där det skjuts med automatvapen mitt i bostadsområden. Tungt beväpnad polis har kommit och eventuellt ansluter militär med.

Detta har säkert grott under en tid men utlöstes för ett par dagar sedan.

Ska man stanna i ett sådant läge och invänta att polisen får kontroll eller lämna? Tänker att det bara är en tidsfråga innan de sätter eld på hus mm...

https://youtu.be/syY7P96cEOE
Vem vet...
Användarens profilbild
maskros

Re: Dijon

Inlägg av maskros »

Där känns det som läge att lämna.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

Aftersearch skrev: 16 jun 2020 18:41 Ska man stanna i ett sådant läge och invänta att polisen får kontroll eller lämna? Tänker att det bara är en tidsfråga innan de sätter eld på hus mm...
Två olika gäng med främmande tillhörighet som slåss mot varandra på min bakgård. Polisen har ingen kontroll.
Shit no att jag stannat. Låt dom skjuta ihjäl varandra i fred till Polisen mobiliserar så dom kan gripa resterande avskummet.
Jag hade dragit under en lugnare period men räknat med att komma tillbaka om en vecka eller två så ingen
regelrätt dra till BOL långvarigt med alla förråd.
Samhället runt fungerar ju och försäkring täcker huvuddelen av ev skador på min egendom.
Inte värt risken att stanna för det. Man har inget vinna på att vara kvar
Användarens profilbild
Aftersearch

Inlägg av Aftersearch »

Kan hålla med men jag tänker att man riskerar att fastna mitt i skiten ute på gatan när de vill ta ens bil eller annat.
Vem vet...
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Vid 05 på morgonen är de kanske lite sömniga?
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
jr_36

Inlägg av jr_36 »

Är ju klart lite action så att säga... :-g
En nyhetsrapportering om det: https://www.youtube.com/watch?v=CUbZVP2lQzE

Alltid bra att ha skyddsväst om man måste ut från ett sånt ställe...
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Självklart ska man göra en Bug Out. Frågan är väl hur och när man skall ta tillfället i akt. Som jag förstått det så kom upploppen och framför allt omfattningen av upploppen i Dijon, mer eller mindre överraskning. Det första 2 -3 dygnen bör man kanske ligga lågt och under tiden se över sin flyktplan och gå igenom alternativen. Låta det hela lugna sig ett dygn innan man ger sig av. Man bör utnyttja vargtimman, då orcherna är trötta efter kvällens och nattens kravallande. Om ordningsmakten intervenerat området så borde det vara rätt säkert att göra sin sorti. En sådan situation kan innebära utegångsförbud under vargtimman, vilket gör det svårt men det torde vara ganska säkert under dagen om polis/ordningsmakten patrullerar gatorna.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

Det ser ut som att man skulle behöva några vänner med kompetens och förmåga.
Tre bilar som hjälper varandra med extraktionen, en familj i taget kanske?
Är det så där lilla har man väntat för länge med bug-out, men det kan säkert gå jäkligt fort (beroende på hur man ser det) också.

Helst flyttar man från såna getton redan när myndigheterna börjar skeppa in ny röstboskap.
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
hkm123

Inlägg av hkm123 »

https://www.youtube.com/watch?v=syY7P96cEOE&app=desktop

Ser ju nästan ut som att det är krig och inte bara en gängkonflikt :shock:
Redo för det värsta, hoppas på det bästa!
Abbe

Inlägg av Abbe »

Läge att lämna. Men frågan är väl rätt så hypotetisk för alla här, såvida ingen bor i Rosengård och liknande ställen.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"