årets julklapp 2020 :-)

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard

årets julklapp 2020 :-)

Inlägg av bastard »

någon som missat att det blev stormkök

fundera hur msb klämde åt kulorna på dom som bestämmer vad som blev årets julklapp, för svenska folket har nog inte varit såååå aktiva med att förbereda sig överlag :roll: :notme:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
deadrabbit

Re: årets julklapp 2020 :-)

Inlägg av deadrabbit »

Detta har jag missat. Något lägre fokus på handel i år överlag.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Vattendrag

Inlägg av Vattendrag »

Jag såg att det blev stormköket. Det är väl OK om man behöver fly ut i skogen men som reserv hemma tycker jag det är rätt fånigt. Själv har jag ett tvålågigt gasolkök för ändamålet.
Ursus

Inlägg av Ursus »

Hoppas bara inte att detta leder ökad incidens av villabränder när T. Äbyfarsa, 39 och mellanchef, skall leka prepper inför ungarna... Räddningstjänsten lär nog ha tillräckligt att göra denna vinter.

För övrigt anser jag att mask skulle vara en bättre julklapp, men OK, ingen gillar ju mjuka paket.
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Trangia ökade sin produktion ganska mycket i slutet på 2019, för att kunna leverera så mycket som möjligt till GB innan Brexit. Den ökade produktionen har även översållat marknaden även i Sverige så priserna är låga, trots den ökade efterftågan inför "hemestern" i Sverige i somras. Ett ökat hemesterintresse i kombination med ökat prepperintresse och låga priser på just Trangiaköken, är nog den bidragande orsaken enligt mig.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Olyckskorpen

Inlägg av Olyckskorpen »

Jag tycker det är en kanongrej! Bra om några tiotusentals stormkök distribueras i landet, det ökar vår resiliens. Vem vet, nästa år kanske det blir konserver? :lol:
bokmalen

Inlägg av bokmalen »

Olyckskorpen skrev: 25 nov 2020 14:44 Jag tycker det är en kanongrej! Bra om några tiotusentals stormkök distribueras i landet, det ökar vår resiliens. Vem vet, nästa år kanske det blir konserver? :lol:
Och 2022 konservöppnare :lol:
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
Olyckskorpen

Inlägg av Olyckskorpen »

bokmalen skrev: 25 dec 2020 10:07
Olyckskorpen skrev: 25 nov 2020 14:44 Jag tycker det är en kanongrej! Bra om några tiotusentals stormkök distribueras i landet, det ökar vår resiliens. Vem vet, nästa år kanske det blir konserver? :lol:
Och 2022 konservöppnare :lol:
Det gäller att ha koll på ordningen där! :D
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"