Fick lite uppmuntran om att göra en video om bugoutbags och dylika tingestar. Så här kommer en gearshow tillsammans med en diskussion kring hur man bör tänka kring att sätta ihop en nödväska. Detta är inte meningen att tas som absolut sanning, utan en uppmuntran till eftertanke och personlig anpassning.
Finnes här:
https://www.youtube.com/watch?v=lKcf1PJLbZo
Lite lång, men det är vad det är. Förhoppningsvis mer informativ än femtio sekunders klipp på SvT och andra mediekällor.
Frågor och synpunkter kan tas här eller i kommentarerna.
Ursus BOB och tankar om sådana (video)
Re: Ursus BOB och tankar om sådana (video)
hann inte kolla hela
men det där skulle troligen må bäst av att sändas kl 8 en fredagskväll på svt, på alla kanaler dom har och spola idioterna på svt
²256
men det där skulle troligen må bäst av att sändas kl 8 en fredagskväll på svt, på alla kanaler dom har och spola idioterna på svt

kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
A girl can only dream... Men mitt format är väl för långdraget och icke-stimulerande för att gemene soffis skall orka lyssna. Kanske kan extraknäcka som ASMR-artist?
sådär
nu har jag kollat / lyssnat mig igenom hela
kanske en gnutta lång, och en del upprepningar
överlag, det här borde fårket kolla igen om ett par tre gånger
kör den i skolan en gång per år från tredjeklass
däremot yxor, dom är väl inte farliga, fick min första som femåring, riktig sådan, vass och annvändes
inte kan det vara farliga saker
radiodelen kanske jag skulle ta lite annurlunda, men det är en annan sak
svt borde köra den som prepp program rakt av, msb borde ha den på sin hemsida

nu har jag kollat / lyssnat mig igenom hela
kanske en gnutta lång, och en del upprepningar
överlag, det här borde fårket kolla igen om ett par tre gånger
kör den i skolan en gång per år från tredjeklass
däremot yxor, dom är väl inte farliga, fick min första som femåring, riktig sådan, vass och annvändes
radiodelen kanske jag skulle ta lite annurlunda, men det är en annan sak
svt borde köra den som prepp program rakt av, msb borde ha den på sin hemsida

Tjaa:bastard skrev: 24 mar 2022 20:40 däremot yxor, dom är väl inte farliga, fick min första som femåring, riktig sådan, vass och annvändes
https://www.youtube.com/watch?v=KOZ0Lsmv23I
Ungefär så väl föreställer jag mig att en total nybörjare skulle lyckas. Och det är inte den sämsta hanteringen jag har sett i verkliga livet.

ok, det där , går knappt att komentera

- deadrabbit

Vi får hoppas svt, eller msb hör av sig och vill ha en mini serie om krisberedskap med dig,
3-3-3 Radio Plan
- somvanligt
Bra jobbat. Jag förstår att du är antipatisk mot panikpreppare men den som är okunnig har i alla fall större chans med grejer än utan. Således är budskapet "det är ingen mening att köpa grejer om man inte kan allt annat" felaktigt. Jag har skrivit exemplet förr att jag anser det bättre att ceteris paribus vara okunnig med en sovsäck ute i skogen, än en vildmarksexpert utan sovsäck ute i skogen. Bra utrustning är en force multiplier.
Berätta gärna vad du tycker om nödfiltar, vad de lyckosamt kan användas till och inte, för jag har inte testat själv.
Berätta gärna vad du tycker om nödfiltar, vad de lyckosamt kan användas till och inte, för jag har inte testat själv.
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

-
Jag uppskattade monologen i början innan "Gear showen" började.
Det är uppfriskande att höra någon prata om att man bör se över till sin egen situation istället för att försöka sälja på en och samma lista oavsett var du bor.
Det är uppfriskande att höra någon prata om att man bör se över till sin egen situation istället för att försöka sälja på en och samma lista oavsett var du bor.
Tack för återkoppling här ovan!
Nödfilt kommer eventuellt i framtiden. Tänker inte veckla ut och knyckla sönder en sådan bara för en videos skull, men skall leta upp min gamla övningsfilt. Var den nu är någonstans.

Nödfilt kommer eventuellt i framtiden. Tänker inte veckla ut och knyckla sönder en sådan bara för en videos skull, men skall leta upp min gamla övningsfilt. Var den nu är någonstans.