Men ändå...
Imorgon ska dom göra nått arbete här o vi har fått information av att strömmen kommer att vara avstängd mellan 08:00 o 13:00 i kvarteret. Jag sitter nästan alltid framför min dator på dagarna. Laptoppens batterier klarar knappt 5 timmar, men dosan till fiberuppkopplingen samt routern kommer ju att sluta fungera. Jag kanske kan koppla upp mig via mina 2 telefoner, på den ena har jag sparat runt 80 GB fritt?
Jag kommer att plocka fram min vevradio som är fulladdad o ha bredvid mig, då jag alltid har radion på i bakgrunden. 3 fulladdade powerbanks på 26800 mAh/st har jag också o det räcker gott o väl om jag behöver till telefonerna, som jag ser till att ladda fullt innan.
Mat kan man ju vänta med till efter 13:00, skulle man bli hungrig så kan man äta nått färdigt, men annars har jag ju spritkök.
Men vad kan man annars hitta på? Jag kanske tar en morgonpromenad o fotograferar lite, något jag gör ibland. Lägga patiens är tråkigt. Kanske läsa en bok med hjälp av nån batterilampa, även om det är på dagen så blir det ganska mörkt här hemma? Jag kommer att få besök kl 09:30, men porttelefonen lär inte funka, får säga till att hon ringer mig när när hon är nedanför porten, så går jag ner o öppnar. Men vi är bara vänner, annars kan man ju hitta på kul grejer i mörkret med det motsatta könet...

Jag antar att det blir så att jag kommer att ligga i soffan med vevradion o vara ute på nätet i telefonerna, men vid större strömavbrott fallerar även mobilmasterna efter en timme. Så tar vi väl en foto-promenad när mitt besök kommer.
Vad har ni för tips på tidsfördriv man kan göra under strömavbrottet? Jag är teknik/It-intresserad o där måste man nästan ha ström. Är ej särskilt spelintresserad, men annars kan man ju fylla sin surfplatta/telefon med offline-spel. Vad mer ska man tänka på som inte kommer att fungera i vardagen utan ström?
Jag ska även se till att min el-scooter är fulladdad, så jag kan köra någon annanstans om jag skulle behöva/vilja det.