Vet ni ifall det är lagligt att köpa hem en flipper zero? Är väldigt sugen på att testa den.

Mvh Micke81
EditMarie skrev: 02 jan 2023 16:05 Jag instämmer med jr_36 Det är som med kofötter, dyrkar, och andra hack/bryt-verktyg, det är användningen som gör det lagligt eller olagligt.
Hackar jag mitt egna wifi är det lagligt.. hackar jag grannens wifi utan medgivande så är det olagligt och min dator jag använde blir då ett brottsverktyg. Samma med en bil. använder jag min bil för att döda människor med, så är den ett brottsverktyg.
Den enda elektronik jag känner till som är förbjuden att även inneha är medium till kraftiga störsändare.även en hemmabyggd EMP-generator är laglig att ha, har jag för mig.
Ingen fara.. Så länge du inte försöker hacka mig, så bryr jag mig inte. *hahaha*Micke81 skrev: 03 jan 2023 08:50 Hej
Jag har beställt en idag, ska bli spännande att testa den. Är inte ute efter att ställa till med problem, är väldigt intresserad av teknik och finns det i ett användarvänligt format så blir det roligt samtidigt.
Tack så mycket för svar jr_36 och Marie. min prepping började strax innan Corona drog igång så man kan säga att jag var en prepper innan det var coolt.
Mvh Mikael
Det finns bara fyra godkända försäljare av flipper zero som är godkända av tillverkaren. Jag köpte min på joom.com men nu har jag fått ett meddelande om att dom inte levererar till Sverige.Prepsson skrev: 03 jan 2023 21:39 funderar på att skaffa en oxå. vart beställer man lämpligast/billigast?