om vi går in i en kraftigare mer permanent lågkonjuktur modell, kokt groda, tredje världskriget lågintensiv, peak oil, miljö bekymmer mer och mer,
vilka jobb kommer klara sig längre än andra?
skolan kommer troligen finnas kvar, sjukvård polis räddningstjänst, militär
vad mer borde man kolla på?
jobb som kommer vara kvar?
jobb som kommer vara kvar?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Re: jobb som kommer vara kvar?
Elektriker, Larm/säkerhetstekniker, bilmekaniker, diverse reparatörer, cykelreparatör
Allt där det är människor och social (eller asocial) kontakt inblandat, som inte går att automatisera...

- deadrabbit
En sorts samhällsviktig tjänst som renhållning sopbilar etc.
3-3-3 Radio Plan
Hantverksyrken. Bygg, VVS, redskap mm.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Man talar ju om yrkeskriminella, så då är det ett yrke tänker jag. Deras verksamhet kommer att fortsätta blomstra.
Hantverksyrken har ju genom tiderna varit en ganska trygg bas men om det blir en omfattande och djupare lågkonjunktur
kommer byggsvängen också dyka som den också gjort i tidigare dåliga konjunkturer.
Kommer finnas jobb där oavsett men inte till alla.
Själv har jag slutat bekymra mig helt för egen del
Har nått en ålder där jag högst troligen kommer klara mig rätt helskinnad resterande tid som jag planerar jobba
(Vilket inte är såå många år) och min bransch svänger inte så mycket med konjunkturen på kort sikt.
Utgifterna är redan låga och klarar även ett större inkomstbortfall.
Tror det viktigaste är att klara omställning till lägre inkomst. Även i dåliga tider har man kunnat hitta jobb om man inte är kräsen
kommer byggsvängen också dyka som den också gjort i tidigare dåliga konjunkturer.
Kommer finnas jobb där oavsett men inte till alla.
Själv har jag slutat bekymra mig helt för egen del
Har nått en ålder där jag högst troligen kommer klara mig rätt helskinnad resterande tid som jag planerar jobba
(Vilket inte är såå många år) och min bransch svänger inte så mycket med konjunkturen på kort sikt.
Utgifterna är redan låga och klarar även ett större inkomstbortfall.
Tror det viktigaste är att klara omställning till lägre inkomst. Även i dåliga tider har man kunnat hitta jobb om man inte är kräsen
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
De olika IT-tekniker jobben kommer alltid finnas kvar.. då underhåll av IT-drift/infrastruktur blir mer o mer viktig för varje dag typ...
AI kan inte byta ut hårdvara innan Skynet är en realitet... och den dagen, då behöver vi inte fundera på jobb

AI kan inte byta ut hårdvara innan Skynet är en realitet... och den dagen, då behöver vi inte fundera på jobb

-
"Dödgrävare" kyrkogårdsarbetare, krematoriepersonal, präst, omhändertagande personal inom kyrkan. Man ser ju ofta att folk söker sig till kyrkan när tiderna blir sämre. Och nu när bla kyrkan har matbanker, härbergen och soppkök så ökar det nog ännu mer än om det bara varit kyrkligt.
Häromkring är det många ffa småbarnsfamiljer som besöker matbankerna för at få allt att gå ihop.
Häromkring är det många ffa småbarnsfamiljer som besöker matbankerna för at få allt att gå ihop.
Inget att tillägga i sak, men...
...det är fan bedrövligt.EN brun böna skrev: 06 mar 2023 12:54 Häromkring är det många ffa småbarnsfamiljer som besöker matbankerna för at få allt att gå ihop.
Collapse now, and avoid the rush!