Jag fick ett infall där jag på vinst och förlust blötte ned några popcornkärnor för att se vad som hände.
Ställde dem i pannrummet, och de började gro riktigt snabbt!
Bara det tänker jag mig borde vara bra ur prepper-perspektiv. Groddar brukar ju ge betydligt mer näring. Jag tänker dessutom att popcornets näring blir tillgängligt helt utan tillagning på så vis.
Är det någon som provat odla den här sortens majs i sverige?
Odla popcorn?
-
Re: Odla popcorn?
Poppcornmajs finns att köpa hos de flesta svenska fröfirmorna.
Vissa odlar i växthus för att vara säker på att majsen hinner mogna.
Vissa odlar i växthus för att vara säker på att majsen hinner mogna.
har någraq på gång, få se om dom hinner mogna 

kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Borde gå om man har dem i växthus eller kruka mot slutet tror jag.
Där jag bor är det dock för kort säsong att odla majs ute, men det går att odla fodermajs tills det halvmogna stadiet. (fodermajs är dock inte ätlig i egentlige mening, har för mig den för popcorn kallas sockermajs eller någonting i den stilen.)
Där jag bor är det dock för kort säsong att odla majs ute, men det går att odla fodermajs tills det halvmogna stadiet. (fodermajs är dock inte ätlig i egentlige mening, har för mig den för popcorn kallas sockermajs eller någonting i den stilen.)
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
-
Popkornmajs och sockermajs är inte samma typ. Popkornmajsen behöver ha ett hårdare skal som stänger inne fukten så den kan explodera till ett riktigt popcorn.
Socker majsen har mjukare skal även som torkad. Den är mer för färskkonsumtion.
Det finns speciella sorter för att göra popcorn.
Socker majsen har mjukare skal även som torkad. Den är mer för färskkonsumtion.
Det finns speciella sorter för att göra popcorn.