Den första funkar bra för att hålla koll inne och duger även att ställa så den ser ut genom ett fönster. Den blir lite ledsen om man ställer den i ett utrymme där det är varierande fukthalt och temperaturer under -20C, dock har den återhämtat sig när temperaturen stigit igen. Den ser ganska bra i månsken även låst till dagsljusläge.
Den andra funkar bra ute, den ser förvånansvärt bra i stjärnljus eller med månen bakom moln även i dagsljusläge, denna är som synes inte rörlig men jag gillar den för den har bra bild (med ganska hög upplösning) och hyfsad mikrofon. Denna har även inbyggd människoidentifiering som funkar hyfsat om man inte vrider upp den känsligheten för mycket, då tycker den att såväl katter som skator är människor.
Båda körs med Tapos app som är väldigt enkel, även installationen är enkel och fungerar bra. Nackdel är att man är beroende av nätet för att kunna titta på dem (möjligt att det går att köra via lokalt wifi, inte undersökt) men så länge världen fungerar är de tillräckliga för mina behov.
Givet priset, appen, tvåvägskommunikation, notifieringar i telefonen, möjlighet att blinka och tjuta när de noterar rörelse är jag väldigt nöjd med dem som ett budgetalternativ. Båda har inspelning till minneskort. Båda kan antagligen användas av Kina för att kolla vad som händer och de vägrar installeras om man inte har positionering på under installationen.