Är det bara jag som en slags mysig känsla av prepping och allt relaterat kring det? Tänk dig att du har ett förråd fyllt av mat, vatten och medicin. Ett rejält vedlager. Ett hus på ett isolerat läge ute i skogen. Ute är det 20 minusgrader och snöstorm. Du sipprar från kaffekoppen medan du försöker hitta livssignaler via radion. Det var över en månad sedan du senast hörde något. Men det spelar ingen roll, för du kan klara dig i flera år med dina befintliga förråd. Ingen kommer hitta sig till där du bor. Här är du säker.
Så länge man får vara frisk så skulle det ju faktiskt vara det. Det är det ju redan ibland tycker jag när man sitter i gungstolen på kvällen framför spisen.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Har nog för mycket ångest för att kunna tycka att sådan situation skulle vara mysig Men det ger tillfredsställelse och lugn på vägen dit.
Mer än något känner jag dock en viss "mysfaktor" i mina färdigheter och min kunskap, mer än i de varor jag har lagrat. Efter tre plus decennier i skogen börjar jag känna en djupare självsäkerhet. Det finns varken stressmoment eller dramatik i att göra upp en eld i spöregn, eller rena vatten ur en suspekt källa, eller att kampera en natt eller två i vinterkyla medelst sovsäck och granrisbädd. Skulle man eljest gå vilse en dag vore det förmodligen bara en trevlig ursäkt att förlänga sin vistelse och få en extra semesterdag medan Missing People letar upp en där man sitter och halvslumrar vid någon stockeld Men sådan typ av överlevnad är å andra sidan kanske inte riktigt "prepping".
om det skiter sig ordentligt, så kommer mysfaktorn vara djävligt låg, för dom som inget har vandrar som zombieflockar efter det som finns kvar
men, skiter det sig sakta , kokt groda, med mer bekymmer kommer saker som, egen kamin, egenodlat , klara sig själv mera, vara en mysfaktor i jämförelse mot att sitta i en kall lägenhet och äta nödpaket med minimumransoner från staten
kiss, keep it simple stupid If you listen to fools, the mob rules