https://borgens.se/products/fabrikorens-artsoppa
Jag är väldigt nöjd med Borgens köttfärssås så jag tror det kan vara värt att testa ärtsoppan också.
Borgens släpper ärtsoppa!
Borgens släpper ärtsoppa!
Collapse now, and avoid the rush!
Re: Borgens släpper ärtsoppa!
Näej...

Förbannat att man måste inkludera mononatriumglutamat i allt nuförtiden. Orsak till migrän, hjärtklappning och gaser hos Ursussmakförstärkare E621

- Parabellum
Fick mail från dem om deras nya produkt, klart man får beställa ett gäng och prova. 

Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus skrev: 19 apr 2023 21:11 Näej...![]()
Förbannat att man måste inkludera mononatriumglutamat i allt nuförtiden. Orsak till migrän, hjärtklappning och gaser hos Ursussmakförstärkare E621![]()
vad trist, Resten av borgens sortiment har inte det... tål skiten men frugan gör det inte.
Det noterade jag inte.
Undrar om det är meningsfullt att skriva till dem och önska ändring?
Inte har jag haft glutamat i min hemlagade ärtsoppa med fläsk inte, den har blitt go ändå.
Inte har jag haft glutamat i min hemlagade ärtsoppa med fläsk inte, den har blitt go ändå.
Konservburkar av alla det slag, är alltid bra att ha som livsmedel för prepping, men just ärtsoppa på burk, anser jag vara bortkastade pengar. Gula ärtor som torrvara, är långt mycket billigare och har en mycket lång hållbarhet. Färdigkokt ärtsoppa har också en lång hållbarhet när den förvaras svalt. Ärtsoppa är dessutom mycket enkelt att tillaga. Pengarna räcker till så mycket mer prepps, om man avstår från sådant man enklare och billigare kan ordna själv.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Sant, jag brukar dock ha fläsk i min ärtsoppa och då håller den inte så länge pga fläsket. Tror jag. Har aldrig vågat prova hur länge. Man kan förstås frysa den men då tappas lite av finessen. Borde gå bra att konservera själv. 

-
Gör det. Inget är bortkastat som kan ge resultat och hur ska de veta om ett problem om ingen säger nåt?maskros skrev: 20 apr 2023 19:30 Det noterade jag inte.
Jag har länge funderat på att börja konservera själv med tryckkokare och med hermetiskt täta burkar men det verkar lite omständligt och tar mycket plats.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell