Biltemas jaktställ?

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
Daltorpet

Biltemas jaktställ?

Inlägg av Daltorpet »

Halloj! Vad har ni för erfarenhet av biltemas jaktställ?

Jag tänkte skaffa ett lite slit och släng ställ som ska klara jaktåret 2019/2020. Tänkte att det var ett hyffsat pris på dem.

Det kommer att vara en hel del promenader och hundjakt.

https://www.biltema.se/redirect/product ... 2000041283

https://www.biltema.se/redirect/product ... 2000041284
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
FCR2

Re: Biltemas jaktställ?

Inlägg av FCR2 »

Har inte provat denna modellen men använder byxorna från förra modellen. Blev positivt överraskad. Andas inte så bra så är bäst till lågntensiva aktiviteter.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Snubben

Inlägg av Snubben »

Jag har haft dom där brallorna.
Dom var bekväma och ganska varma ett tag men efter några tvättar så vred sig ett av benen nertill.
Måste ha krympt snett på tvären på något vis, vette fan hur det gick till men nu har jag inga sådana brallor mera, däremot så har jag några bra förvaringspåsar som jag sydde av materialet.
Så tänk på att tvätta försiktigt.

Jackan däremot har jag kvar fortfarande, funkar fint på vår och höst. För varm på sommaren och aningen för kall på vintern.
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

FCR2 skrev: 30 maj 2019 13:03 Har inte provat denna modellen men använder byxorna från förra modellen. Blev positivt överraskad. Andas inte så bra så är bäst till lågntensiva aktiviteter.
Aha på så vis. Då kanske det får bli från itab eller Engelssons iaf, tänker att det kan bli lite väl jobbigt om man ska gå efter en hund en heldag.

Har du några tips på byxor/jacka för liknande pris? Jag tänker att jag hellre tar lite tunnare byxor och tar på mig långkallingar vid kyligare väder än att toksvettas vid några plus grader.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
FCR2

Inlägg av FCR2 »

Daltorpet skrev: 30 maj 2019 23:17
FCR2 skrev: 30 maj 2019 13:03 Har inte provat denna modellen men använder byxorna från förra modellen. Blev positivt överraskad. Andas inte så bra så är bäst till lågntensiva aktiviteter.
Aha på så vis. Då kanske det får bli från itab eller Engelssons iaf, tänker att det kan bli lite väl jobbigt om man ska gå efter en hund en heldag.

Har du några tips på byxor/jacka för liknande pris? Jag tänker att jag hellre tar lite tunnare byxor och tar på mig långkallingar vid kyligare väder än att toksvettas vid några plus grader.
Har inga tips på rak arm. Gillar mest goretex då de flesta andas-mtrl inte andas tillräckligt för mig. Gillar annars jackor/byxor typ kronas m90, om man skall titta på grejer utan membran.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"