någon som använder slika maskiner för att göra sitt dagliga bröd?
funkar bra eller inte?
börjar bli dyrt med bröd och en sådan känns som det kanske kunde passa mig
och , jag orkar och hinner inte med att baka normalt som det är nu
bakmaskinernas vara eller ickevara?
bakmaskinernas vara eller ickevara?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Re: bakmaskinernas vara eller ickevara?
Funkar vanligt vitt bröd har du nog redan en (nästan) bakmaskin hemma - en vanlig smartstorebox. Kolla in kylskåpsbröd:
https://monnah.se/?p=13865
https://mariesmat.blogspot.com/2011/04/ ... sbrod.html
https://monnah.se/?p=13865
https://mariesmat.blogspot.com/2011/04/ ... sbrod.html
Collapse now, and avoid the rush!
Mina föräldrar har alltid använt hushålls assistent, det sparar en heldel tid mot att knåda för hand som jag gör, men det sista momentet behöver man ändå göra för hand om det skall bli bra, men du kanske menar bröbaknings maskin specifikt?
Enda jag vet är att man måste vara väldigt noga med att alltid ha exakt mängd deg, annars svämmar den tydligen över.
Enda jag vet är att man måste vara väldigt noga med att alltid ha exakt mängd deg, annars svämmar den tydligen över.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Funderade på en sån ett tag men bakmaskinen ger ett bröd och min assistent ger fyra per sats. Sen hade det inte tillräckligt med wife factor.... 

det var bakmaskin som gör bröd jag funderade på
vakna på morgonen till färskt bröd är helt ok
vakna på morgonen till färskt bröd är helt ok
kiss, keep it simple stupid
"tillräckligt med wife factor" ?????Kråkfot skrev: 02 jul 2023 15:46 Funderade på en sån ett tag men bakmaskinen ger ett bröd och min assistent ger fyra per sats. Sen hade det inte tillräckligt med wife factor....![]()

Testade bakmaskin för många år sedan, hann aldrig äta upp brödet innan det började mögla. Så inget för detta ensamhushållet.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Så är det med bröd utan konserveringsmedel. Tre metoder finns att välja på:
- Små bröd.
- Torka bröden.
- Frysa skurna bröd.
Jag har samma fenomen (mögel) på kylskåpsbröden när de är bakade. Jag brukar baka formbröd (se tidigare inlägg) och skära varje form till 2 eller 3 bitar. Då funkar det.
- Små bröd.
- Torka bröden.
- Frysa skurna bröd.
Jag har samma fenomen (mögel) på kylskåpsbröden när de är bakade. Jag brukar baka formbröd (se tidigare inlägg) och skära varje form till 2 eller 3 bitar. Då funkar det.
Collapse now, and avoid the rush!
Jo, antingen var det en extra pryl som skulle stå nånstans(hade ju redan assistent), för liten avkastning sett till energiåtgång eller så är det nått med vuxna män i förkläde som står och svingar deg i köket......
Måste varit den första som fela...

hihiKråkfot skrev: 02 jul 2023 21:59 Jo, antingen var det en extra pryl som skulle stå nånstans(hade ju redan assistent), för liten avkastning sett till energiåtgång eller så är det nått med vuxna män i förkläde som står och svingar deg i köket......
Måste varit den första som fela...![]()

förkläde, vad är det... jag har nog inte använt ett sedan 90talet när jag precis hade flyttat hemifrån.

Jag tror inte ens jag har ett kvar faktiskt..