Har generellt rätt bra ordning på mina lager, men av misstag hade jag lagt makaroner i fel låda och bäst för har passerats.
Bara några månader så det är inte nått att bry sig om.
Någon som vet när vanliga "kungsörnens" får sämre smak, efter för lång lagring tort och svalt innomhus?
1 månad, 6månader, 1 år... eller?
Hur länge håller makaroner?
Re: Hur länge håller makaroner?
Jag käkar regelmässigt spaghetti från Kungsörnen som är 4-5 år förbi BF. Inga problem så länge de legat torrt och mörkt och inga extrema temperaturväxlingar.
Collapse now, and avoid the rush!
Känns ju som att det borde vara tacksamma grejor att lagra de torra och stablia.maskros skrev: 04 jul 2023 21:49 Jag käkar regelmässigt spaghetti från Kungsörnen som är 4-5 år förbi BF. Inga problem så länge de legat torrt och mörkt och inga extrema temperaturväxlingar.
har 2,5kg som är 2-9 månader efter bäst före, tänkte att de äter jag men var mest nyfiken av era erfarenheter.
rätt förvarat håller dom årtionden
när jag rensade på annat ställe hittade jag ca 20 år efter bäst före och dom såg ut som vanligt och smakade som vanligt
när jag rensade på annat ställe hittade jag ca 20 år efter bäst före och dom såg ut som vanligt och smakade som vanligt
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Använder regelbundet 4-5 år gammal spagetti & makaroner från Barilla. Verkar hålla i evigheter!
Är inne och roterar lagret med ”bäst före” 2019 nu…….
Smakar utmärkt!
Är inne och roterar lagret med ”bäst före” 2019 nu…….
Smakar utmärkt!
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.