Tjena
Insåg att jag är helt beroende av gps i båda bilarna, har tankat ned dem detaljerade kartorna över mitt närområde.
Men jag hade tänkt att köpa kartor till bilen, några rekommendationer?
Har kollat på motormännens vägatlas
Bra Sverigekarta?
Re: Bra Sverigekarta?
Motormännens vägatlas är bra, lika så FMs vägatlas. Den senare kan vara lite svår att få tag på men den är bra och jag tror den har "körbara stråk" utritade, även om detta inte är riktiga vägar. Länken nedan är en hyfsad bra karttjänst från LM som man kan skärmdumpa i från (för att hålla nere sin kostnad) Tyvärr så är just valet för "Vägkgarta" borttagen ur valfunktionen. Det samma för "fjällkarta"
LM har även Sverigekartan som pdf med möjlighet att printa valda områden. Tyvärr hittar jag inte länken men det kan finnas någon annan på detta forum som vet vilken jag menar. Jag ska söka lite mer efter den.
https://kso.etjanster.lantmateriet.se/
Även kartor från hitta.se kan vara bra alternativ då dessa uppdateras oftare än t ex. google map
LM har även Sverigekartan som pdf med möjlighet att printa valda områden. Tyvärr hittar jag inte länken men det kan finnas någon annan på detta forum som vet vilken jag menar. Jag ska söka lite mer efter den.
https://kso.etjanster.lantmateriet.se/
Även kartor från hitta.se kan vara bra alternativ då dessa uppdateras oftare än t ex. google map
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Re: Bra Sverigekarta?
kör med motormännens började annvända den när dom fick medså man kunde annvända gps manullt på kartan, rutnät
är billiga på gekås, och köper ett ex varje år och fördelar dom
köper deras europakartan var femte år eller så
fm har jag inte kollat i på evigheter, går den att få tag i?
är billiga på gekås, och köper ett ex varje år och fördelar dom
köper deras europakartan var femte år eller så
fm har jag inte kollat i på evigheter, går den att få tag i?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules