Har en fundering som kanske någon i detta forum kan hjälpa mig fundera vidare på.
Jag har förmånen att äga en typ av skyddsrum. Det är ett avvecklat skyddsrum dvs den finns inte med på MSB kartor och avvecklings protokoll ligger i rummet.
Rummet är i stort sätt helt intakt med "nya" CBRN filter till ventilations aggregaten, dörrar, stötvågs ventiler m.m.
Ca 180 platser enligt äldre papper jag hittat.
Nu till min fundering.
Eftersom jag inte bor i närheten av denna fastighet så har jag funderat vad jag ska göra med den.
Tror ni att det skulle finnas underlag att hyra ut delar av den?
Exempelvis till folk som vill kunna säkerhetsställa att de har en plats i en skyddad miljö i händelse av krig eller kris?
Rummet går att anpassa till egna sovrum (X-antal 4 bäddars rum).
Samt att jag hade sätt till att där finns mat/andra förnödenheter för ca 1 månads tid. Blir som ett typ beredskapsrum/lager för de som inte har möjlighet till detta i storstäderna och bor exempelvis i lägenheter m.m.
Så skulle man hyra en plats här har man tillgång till egen sovplats(sovrum till familj), matförråd, sambands utrustning, kök, wc/dusch, reservkraft aggregat.
Rummet ligger i en mindre ort strax utanför en större stad så det är ganska naturligt ställe att röra sig till när denna stora stad på östkusten kanske drabbas av någon händelse.
Vad tror ni, hade gärna behövt lite input innan jag drar igång en form av process. Finns de människor som kan tänka sig betala för ett sådant ställe?
Man kan utveckla det ännu mer också kanske, detta var bara lite som kom upp i mitt huvud lite snabbt.
Tacksam för all input.