På gång nu att komplettera med solcellsladdning.
Då jag ändå var på väg starta lite modifieringar tog jag till slut tag i att flytta hela installationen till ett annat rum i källaren som passar
bättre och ligger bättre till för anslutning.
Var egentligen planen från början att installera hela anläggningen här men latmasken tog överhanden eftersom det skulle kräva en hel del
modifieringar av batteriställningen som var för lång för att få plats här så blev ett annat rum där den stått lite i vägen.

Till slut lyckades jag strypa latmasken och började för några dagar sen att demontera hela installationen.
Hela metallställningen har fått kapas i delar och hyllorna kapas och metallen vikas till nya ändar, väga av i våg osv osv.
Så här i efterhand så kan jag förstå min tveksamhet för blev ett helt Meccano att borra och skruva ihop men nu är det äntligen fixat

Rummet är annars precis som gjort för den mängd batterier jag har med ca 20mm marginal på rummets bredd för att få in batterierna
Batterier på plats på ställning igen. Kollat över vätskenivåer, gjort rent batteripoler och lagt på lite polfett osv.
Hunnit så långt att dom kopplats 2 och 2 i serie för att få 12V. (18st 6V batterier 300Ah motsvarande kapacitet 2700Ah 12V)
Nästa steg att återmontera samlingsskenor, brytare, säkring och inverter/laddare osv innan jag sen skall gå över till att installera
1000W solcellsladdning.
Delarna för solcellsladdning ligger hemma men inte varit inkopplat ännu. Kom ju lite andra ombyggnader emellan...
Batterierna får stå utan underhållsladdning ett tag men några få veckor skall inte vara problem
Grovjobbet är gjort och nu över till den roligare delen