fjolleri, dommedag eller?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard

fjolleri, dommedag eller?

Inlägg av bastard »

en icke oväsentlig del av mig funderar på vad jag gör här

borde man verkligen ha detta intresse för framtiden?

en annan är att jag råkade kolla på en video om uteblivna kapittel i biblen, småkul saker om forntida aliens, som korsbefrukade sig med människor

därefter tycke youtube att jag borde kolla på mer udda historier
min normala sökhistorik skulle troligen döda dom flesta som försöker kolla igenom det jag kollat på, typ gammal hårdrock och metall i maskinform

men nu kom det det ena värre än det andra
totalt bortanför sans och vett
AI har kul med genererade bilder , och historier som skulle få en ding ding värld att nomineras till nobelpriset i litteratur

så funderar på vad som andra tänker om oss, totala (:)
eller :rambo:

men vad säger ni ?
är vi ute och seglar ? kan vi undvika det värtsa :bam:
eller är vi inte ens i närheten hur illa det kommer bli ?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Parabellum

Re: fjolleri, dommedag eller?

Inlägg av Parabellum »

Nog är det roligt att tänka i dessa banor, som att våra guda berättelser är tidiga människors möten med icke jordiska varelser eller annan högre civilisation.
Jag tror mer på detta, än någon faktisk gud.
Nog är vi ute och seglar alltid och att vi kan komma att undvika det "värsta" tror jag inte.
Vi kommer att få lida pin för det vi gjort, men inget är oåterkalleligt för ens vi är helt utraderade.
Och det tror jag är väldigt osannolikt att vi kommer bli för det som händer.
För det krävs det mer energi, typ komet/ komet spillror.
Att vi är i närheten av hur illa det kommer bli tror jag inte, det kommer bli mycket värre.
Tycker du att vi har det på något vis dåligt nu, då menar jag rent generellt.
Givetvis kan enskilda ha det relativt dåligt eller må dåligt.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

en sak jag ser är enkelheten att glida in i en bubbla och få samma saker på youtube och media överlag

en ganska farlig sak om man inte är medveten och att du själv är det som genererar vinst för ex youtube , dom skiter i innehåller bara du spenderar tid nog för att få se reklam
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

Det är varje människas egna ansvar att inte låta sig duperas.
Funkar inte att i efterhand komma med, jag gjorde bara som de sade eller jag följde bara order.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

visst är det så

men verkligheten är jobbigare för en hel del folk
och , tja, vet många som inte har ryggrad nog för ens välja något

det intressanta är hur lätt den där bubblan kommer

gäller väl här med, vad är sant, vad är inte sant, speciellt när det gäller sådant som man inte kan kolla själv
ex nyheter från ukraina kriget, vetenskapliga fakta om framtida väder, kinas it spioneri

allt där man inte kan prova känna och klämma själv
Hallabaloo

Inlägg av Hallabaloo »

Jag har fått intrycket att du är ca 30 år äldre än mig så du kommer nog inte få uppleva ens i närheten av hur illa det kommer bli, jag kommer nog få se enorma flyktingströmmar och mina kommande barn får nog se rätt ordentliga kriser.
Men jag lever på hoppet, det är en del intressanta projekt på gång. Läste en artikel för någon vecka sen om att dom ska dra igång ett megaprojekt här i Sverige med att fånga co2, dock var deras affärsplan att sälja utsläppsrätter så det blir väl ett nollsummespel, men förhoppningsvis så kommer det bli en grej som körs för att rädda oss utan vinstintresse.
Under tiden vi hoppas på att allting löser sig så rekommenderar jag att du lyssnar på joe rogans intervjuer med personer som tar upp alla intressanta ställen där det verkar som att aliens har haft en inverkan på jorden, det är ändå rätt intressant och vi får ytterligare än sak att hoppas på kan rädda oss från oss själva.
Sen så tycker jag att vi startar en tråd med positiva nyheter, vi får inte enbart grotta ner oss i negativa saker bara för att vi förbereder oss för det.
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Hallabaloo skrev: 13 dec 2024 00:23 ... Sen så tycker jag att vi startar en tråd med positiva nyheter, vi får inte enbart grotta ner oss i negativa saker bara för att vi förbereder oss för det.
Fixar.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

låtit en dator förlora sin webbhistorik på yt i , ehum, sämre tider
skulle man tro allt som sägs där har tredje världskriget redan börjar, ekonomiska dommedagen står vid dörren och använder murbräcka för intåget

det svåra är , vad är sant ?, vad är uppumpade historirer utan substans

verkar som många videor loopar sina argument för att få längd nog för att tjäna annonspengar

hadde det varit kortfattat och koncist hadde jag haft mer , benägenhet att lyssna på det

så dom pumpar upp sina saker

men någonstans hadde jag velat se verklig fakta, inte pladder som går runt en punkt med video från div ickerelevanta filmer eller numera AI genererade videosekvenser

tvådelat svärd, yt och video
dels att någonstans börjar riktiga saker visas, det går fort att få ut en video
dels att massor av skit snurras runt i dess kompostliknande multnande värld
kan vara nytt och sant, kan var åter och återannvänt skit som man inte har sett
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Det är väl den gamla vanliga biasen som spökar.

Tror man på ekonomisk kollaps så ser man tecken på det, eller att det skjuts upp med ansträngning, överallt.
Samma med civilisationens kollaps, PO, CO2-geddon, antibiotikan, utfiskade hav, sjunkande fertilitet, klimat.

Jag har valt att försöka hålla mig till sådant som inom forskarkåren förs fram som den bästa kunskap de kan prestera.

Att det kommer skita sig på något sätt är lätt att förstå, tycker jag. Frågan är vad som blir den utlösande faktorn och när det kan tänkas ske. Men, jag säger som jag brukar, vad det än är (bortsett från storkrig, supervulkaner, elakepandemin och astroid) så ekonomin som visar vägen. :mrgreen:
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

jag har för det mesta ignorerat allt som inte har med teknik att göra, kommer nog fortsätta med det

jag kan ändå inte veta , på riktigt veta, vad som stämmer eller inte

det är lätt att förlora sig i vad andra tycker och tänker
med tonvikt på tycker
många tycker saker utan att veta särskilt mycket..
speciellt på yt och sociala medier

svårigheten är att hitta pålitliga källor av information

till det tidig information som gör att man kan handla innan större delen av mänskligheten försöker göra samma sak
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"