Mässling i USA

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
VaultDweller

Mässling i USA

Inlägg av VaultDweller »

https://abcnews.go.com/Health/500-cases ... =120251851

Mässling breder ut sig sakta men säkert i staterna.

Tycker att det är värt att hålla koll på.

Får man skriva något om RFK Jr:s roll i det hela, eller inkräktar det på någons safe space?
You're a hero... and you have to leave.
Användarens profilbild
Parabellum

Re: Mässling i USA

Inlägg av Parabellum »

VaultDweller skrev: 31 mar 2025 08:29 https://abcnews.go.com/Health/500-cases ... =120251851

Mässling breder ut sig sakta men säkert i staterna.

Tycker att det är värt att hålla koll på.

Får man skriva något om RFK Jr:s roll i det hela, eller inkräktar det på någons safe space?
Är det någon politisk åsikts monolog, så ta den gärna i sandlådan. 
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
VaultDweller

Inlägg av VaultDweller »

Ok, då låter jag bli.

Folk får väl dra egna slutsatser kring en hälsominister som ifrågasätter mikrobteorin, kopplingen mellan HIV och AIDS, och nu drar hemmagjorda idéer om mässling. Politik eller ej kommer det att få konsekvenser.

Åter till ämnet.

För egen del är jag inte orolig, jag är vaccinerad. Men en viss kohort är inte det och förvägrar rent av sina barn vaccinpaketet. Jobbar med ett par sådana småbarnsföräldrar, och följer deras allmänna situation med stort intresse (trots deras insisterande kring "naturlig immunitet"/"starka gener" har de tveklöst vabbat mest denna vinter).

Jag gissar på någon form av utbrott i Sverige inom ett eller två år. Blir spännande att se hur sjukvården är rustad för en i landet närmast utrotad sjukdom. Nu är den ju inte ohemult dödlig om inte undernäring föreligger, men komplikationerna kan bli svåra och kräva rejäla vårdinsatser.

Nåväl, något skall väl skattepengarna gå till.
You're a hero... and you have to leave.
Användarens profilbild
Prepsson
Kontakt:

Inlägg av Prepsson »

Det är en intressant utveckling. Som tur är har morsan skaplig koll på vad jag fick för vaccin som liten talle
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"