m90 stövel
Re: m90 stövel
Imponerande:
"Materialet i stövelskaften har god beständighet mot bla. alkoholer, hydraulvätskor, växtoljor och animaliska oljor och fetter. Sulorna är oljebeständiga. Materialet i skaften är flamskyddat och ger skydd mot C-stridsmedel tex. senapsgas i 24 timmar. Stövlarna ger också skydd mot statisk elektricitet och elchocker. De tål inte het kaminvärme men kan varmluftssaneras. Gummistövel M-90, svart butylgummi, oljebeständig slitsula, anpassad för skidbindning. fingergrepp för pådrag, textilsnören för viddreglering. "
Någon som testat dem?
"Materialet i stövelskaften har god beständighet mot bla. alkoholer, hydraulvätskor, växtoljor och animaliska oljor och fetter. Sulorna är oljebeständiga. Materialet i skaften är flamskyddat och ger skydd mot C-stridsmedel tex. senapsgas i 24 timmar. Stövlarna ger också skydd mot statisk elektricitet och elchocker. De tål inte het kaminvärme men kan varmluftssaneras. Gummistövel M-90, svart butylgummi, oljebeständig slitsula, anpassad för skidbindning. fingergrepp för pådrag, textilsnören för viddreglering. "
Någon som testat dem?
Jag har slitit ut två par, det tog 20 år.
Strix,
Nyttiga, säkert.
Men, bekväma?
Min erfarenhet, 1,5 år + 1 år som sjöman, soldat
i det militära, jag ville ha civila kläder, försvarets eget var alltid fel storlek,
skavde, hängde, skor kängor var för små för stora, alltid.
Stövlarna verkar ok, grymma,
20 år, utklassar de civila motsvarande?
350 kr är inga pengar, men är nyfiken
Nyttiga, säkert.
Men, bekväma?
i det militära, jag ville ha civila kläder, försvarets eget var alltid fel storlek,
Jag har ingen aning, jag har som sagt inte använt några andra.Strångsjö skrev: 05 mar 2020 21:50 Strix,
Nyttiga, säkert.
Men, bekväma?
För mina fötter har de fungerat väl.
Verkar vara svårt att få tag i skidstorlek tyvärr