”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
I bygghandeln, trädgårdsbutiker kan du finna oortodoxa kärl för vattenbunkring. Vattentunna (för regnvatten)
i plast, med lock. Köpte några sådana för ca 150 kr, förra året, lock kostade extra, tror
de är 200 liter.
I ett skymningsläge kan du fylla upp dem från kran, i garaget, badrummet eller annat utrymme du har. I värsta fall
går ju även hinkar, lock kan du improvisera.
Ska man transportera vatten krävs förstås stängda kärl. Tänker mig att 3 liter bag in box-påsar, som
man skölj ur / renat, fyllt med vatten, passar utmärkt för en familj, dricksvatten och slippa
skvätta med stora dunkar.
Antingen plundra plaståtervinningen, eller köpa i hembryggar / lanthushållningsbutiker, där kan det även
finnas dunkar kvar, tänkt för hembränning och äppelmust, även 25-30 liters bryggar-hinkar,
med lock. Finns även att beställa på nätet.
1 per person, dygn, 3 liter. Lagom intag, om man inte bor i tropikerna.
Biltema verkar ha kvar dunkar i de flesta butiker. Jag kan rekommendera 10-litersdunkarna framför 20-liters, även om de är en krona dyrare per liter. Lättare att hantera, staplar bättre och lättare att göra rena.
bunk skrev: 04 mar 2020 16:06
Hej alla underbara preppers.
Vi är en liten familj.
Vi har gjort stort misstag.
Vi har bunkrat mat som räcker 2-3 månader.
Men inget Vatten.
BIG MISSTAKE.
Just nu har vi 20 tom flaskor pet 2liters.
Nödfylla dom görs ikväll.
Var köper man vatten dunkar 20liters billigast ?
Tilll att börja med
Vi kommer gå till 10l senare som extra.
Tips på hur man billigt kan fixa Regnvatten reserv uppskattas även som bonus i allt detta
Biltemas dunkar använder jag, 10 liters (50:-) tycker jag är lagom stora/tunga.
Går ju köra med 20 liters (80:-)men de är otymliga när förådet ska roteras tycker jag.