fjolleri, dommedag eller?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
hej

Re: fjolleri, dommedag eller?

Inlägg av hej »

bastard skrev: 10 dec 2024 21:45 En ding ding värld
Jesus, du är minst lika gammal som jag!
Stora delar av nätet är ju En ding ding värld på sterioder!
Det var spännande då, men allmänt misstrott om än betraktat med stora ögon samt lätt att lämna bakom sig.
Nuförtiden är det mer som en vargsax som inte släpper taget om du en gång visat intresse för den.

Glad att jag inte är ung och oerfaren, men jag har å andra sidan sett internet för gemene man födas och installera sig i våra liv.

Det går fort nu...

//Hej
Det är alltid för tidigt att ge upp!
Användarens profilbild
TedBear

Inlägg av TedBear »

Hallabaloo skrev: 13 dec 2024 00:23 Jag har fått intrycket att du är ca 30 år äldre än mig så du kommer nog inte få uppleva ens i närheten av hur illa det kommer bli, jag kommer nog få se enorma flyktingströmmar och mina kommande barn får nog se rätt ordentliga kriser.
Men jag lever på hoppet, det är en del intressanta projekt på gång. Läste en artikel för någon vecka sen om att dom ska dra igång ett megaprojekt här i Sverige med att fånga co2, dock var deras affärsplan att sälja utsläppsrätter så det blir väl ett nollsummespel, men förhoppningsvis så kommer det bli en grej som körs för att rädda oss utan vinstintresse.
Under tiden vi hoppas på att allting löser sig så rekommenderar jag att du lyssnar på joe rogans intervjuer med personer som tar upp alla intressanta ställen där det verkar som att aliens har haft en inverkan på jorden, det är ändå rätt intressant och vi får ytterligare än sak att hoppas på kan rädda oss från oss själva.
Sen så tycker jag att vi startar en tråd med positiva nyheter, vi får inte enbart grotta ner oss i negativa saker bara för att vi förbereder oss för det.
joe rogan och utomjordingar i samma inlägg.

du är verkligen bortom räddning.
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Hallabaloo skrev: 13 dec 2024 00:23 Jag har fått intrycket att du är ca 30 år äldre än mig så du kommer nog inte få uppleva ens i närheten av hur illa det kommer bli, jag kommer nog få se enorma flyktingströmmar och mina kommande barn får nog se rätt ordentliga kriser.
Men jag lever på hoppet, det är en del intressanta projekt på gång. Läste en artikel för någon vecka sen om att dom ska dra igång ett megaprojekt här i Sverige med att fånga co2, dock var deras affärsplan att sälja utsläppsrätter så det blir väl ett nollsummespel, men förhoppningsvis så kommer det bli en grej som körs för att rädda oss utan vinstintresse.
Under tiden vi hoppas på att allting löser sig så rekommenderar jag att du lyssnar på joe rogans intervjuer med personer som tar upp alla intressanta ställen där det verkar som att aliens har haft en inverkan på jorden, det är ändå rätt intressant och vi får ytterligare än sak att hoppas på kan rädda oss från oss själva.
Sen så tycker jag att vi startar en tråd med positiva nyheter, vi får inte enbart grotta ner oss i negativa saker bara för att vi förbereder oss för det.
Det är här i Linköping som Tekniska Verken hållit på att bygga en anläggning ett tag.
Dock är projektet nu lagt på is på grund av kostnader och något mer politiskt motiv... Om jag minns rätt. :roll:
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

en sak jag funderar på är inte om, utan när

hur lång tid kommer det ta innan skiten :shtf:

stor skillnad om det är i år eller om tjugo år

hur håller ni koll på det ?
vilka är era markörer över att saker börjar ta en vänding åt :zombie:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

med tanke på usa och ryssland , så tror jag nu att det går fortare frammåt med en ordentlig utförsbacke strax
inte stup, en backe som är så brant att många kommer trilla och slå ihjäl sig, men inte alla
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Det här med ryssland, men speciellt med Trump och USA, har ställt alla mina försök till att prognosticera helt på huvudet.

Om nån hade sagt till mig på typ Obamas tid att en snart kommande president i USA skulle ha en puppy bromance med rysslands Putin hade jag tagit den personen för idiot. Nu sitter vi i ett läge där Trump påstår sig skita i EU och Putin vill ha mer och mer medan Ukraina och estländerna och några *-davien och *-badjan bara väntar på att Putin ger sig på även dem.

Finns det något som hindrar att putte lackar ur på nazi-Astrind Lindgren-land och skickar några drönare hit? Ojoj, så fel det blev, det var inte vi och var det vi så var det inte meningen, bla bla bla... Skulle EU-Nato bry sig ifall Finland, Norge eller Sverige anfölls av Putin? Kan EU-Nato över huvud taget få ihop det innan det är för sent?

Det verkar vara en del som köper den ryska bilden av västerlandets förfall. Föredrar de att vi blir ryssar?

Tycker det blivit väldigt svårt och klart obehagligt.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"