falken skrev: 25 dec 2019 16:13
Taktisk penna t.ex. WTF
När man har denna penna så kompletterar man med en taktisk pennvässare eller?
Tjaa, jag bär en per definition så kallad "taktisk penna" varje dag, men inte precis för att skriva med (förutom om någon frågar, såklart). I brist på bättre legala självförsvarsmedel, så... Om den är taktisk från början vet jag inte, det är bara en grov, tung, rejäl aluminiumpenna som jag kom över.
Skall tilläggas två saker som annars kommer att ifrågasättas:
- Nej, en vanlig penna; bläck eller blyerts, duger inte och går inte att lita på i självförsvarssyfte. Trä eller plast kommer obönhörligt att brytas av respektive riskerar att bändas. Har testat, kan bekräfta.
- Ja, en taktisk penna fungerar som avsett. De gör ont så in i helvetet. Jag menar det. Tag en redig aluminiumbit i pennstorlek och hamra den i valfri kroppsdel, återkom med rapport.
I övrigt är jag harmoniskt neutral till taktiska prylar eller ej. Jag låter alla göra bedömningen av vad de behöver själva. De flesta av mina grejor är antingen friluftiga eller luffarmässiga eller hemmagjorda och så långt ifrån taktiska som man kan komma. Skulle vi däremot bo i USA skulle jag med stor sannolikhet äga en AR-15 med aimpoint och en fullkittad stridsväst. Varför inte liksom? Det vore en extrem förbättring av min personliga säkerhet i ett brunt läge, men nu får väl gammelstudsarn duga om ryssen kommer. Vilket den inte kommer att göra, men men...
c'est la vie.