Taktisk <insert whatever>

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
falken

Taktisk <insert whatever>

Inlägg av falken »

Jag såg vad man kallade en "taktisk Katana" på någon web-sajt.
Det innebar ett katana-svärd lackat i mattsvart.

Är det bara jag eller är inte hela den här taktiska pryl-sektorn en aning fjantig?
Taktisk penna t.ex. WTF
När man har denna penna så kompletterar man med en taktisk pennvässare eller? :smack:

Tag godtycklig pryl fixa lite molle fästen, lacka svart och presto prylen är taktisk.
Kanske förargar en del nu men är inte detta väldigt pubertalt och riktat till folk med rambo-komplex?
Användarens profilbild
bastard

Re: Taktisk <insert whatever>

Inlägg av bastard »

bra sätt att tjäna mer pengar på saker helt enkelt

en del som inte kan sina prylar försöker köpa så bra som möjligt, tja..
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

Har kommit till en punkt där ordet taktisk får mig att titta åt ett annat håll.
Jag "nöjer" mig med BRA grejor :-)
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

samma här, dom som gör riktigt bra saker annvänder inte det i reklamsammanhang :lol:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Tank

Inlägg av Tank »

Håller med. Ett sätt att tjäna pengar.
Bra och rätt saker är mer värt än om det är "taktiskt".
Och det är ju hur prylen används som bestämmer huruvida den är taktisk eller inte ;)

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Strix

Inlägg av Strix »

Jag använder ibland begreppet taktisk reträtt. Skulle kanske gå bra att säga "vänd andra kinden till". Det går väl mode i ord helt enkelt.
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

Tank skrev: 25 dec 2019 16:42 Håller med. Ett sätt att tjäna pengar.
Bra och rätt saker är mer värt än om det är "taktiskt".
Och det är ju hur prylen används som bestämmer huruvida den är taktisk eller inte ;)

//Tank
Man kan ju köpa en Gränsfors yxa för 1200:- eller om man vill vara "taktisk" en Hardcore Hardware LFT01 för 4000:-
I det ena fallet får man en skitbra yxa och i det andra fallet en svart yxa som kostar för mycket
Ursus

Inlägg av Ursus »

falken skrev: 25 dec 2019 16:13 Taktisk penna t.ex. WTF
När man har denna penna så kompletterar man med en taktisk pennvässare eller?
Tjaa, jag bär en per definition så kallad "taktisk penna" varje dag, men inte precis för att skriva med (förutom om någon frågar, såklart). I brist på bättre legala självförsvarsmedel, så... Om den är taktisk från början vet jag inte, det är bara en grov, tung, rejäl aluminiumpenna som jag kom över.

Skall tilläggas två saker som annars kommer att ifrågasättas:

- Nej, en vanlig penna; bläck eller blyerts, duger inte och går inte att lita på i självförsvarssyfte. Trä eller plast kommer obönhörligt att brytas av respektive riskerar att bändas. Har testat, kan bekräfta.

- Ja, en taktisk penna fungerar som avsett. De gör ont så in i helvetet. Jag menar det. Tag en redig aluminiumbit i pennstorlek och hamra den i valfri kroppsdel, återkom med rapport.

I övrigt är jag harmoniskt neutral till taktiska prylar eller ej. Jag låter alla göra bedömningen av vad de behöver själva. De flesta av mina grejor är antingen friluftiga eller luffarmässiga eller hemmagjorda och så långt ifrån taktiska som man kan komma. Skulle vi däremot bo i USA skulle jag med stor sannolikhet äga en AR-15 med aimpoint och en fullkittad stridsväst. Varför inte liksom? Det vore en extrem förbättring av min personliga säkerhet i ett brunt läge, men nu får väl gammelstudsarn duga om ryssen kommer. Vilket den inte kommer att göra, men men... c'est la vie.
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Samma sak med SMB och deras elitkommandojägarknivar. Kalsonger modell fallskärmsjägare!
Taktisk badhandduk, placeras med fördel i SOGs elitryggsäck supermolle.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
falken

Inlägg av falken »

Ursus skrev: 25 dec 2019 17:25
falken skrev: 25 dec 2019 16:13 Taktisk penna t.ex. WTF
När man har denna penna så kompletterar man med en taktisk pennvässare eller?
Tjaa, jag bär en per definition så kallad "taktisk penna" varje dag, men inte precis för att skriva med (förutom om någon frågar, såklart). I brist på bättre legala självförsvarsmedel, så... Om den är taktisk från början vet jag inte, det är bara en grov, tung, rejäl aluminiumpenna som jag kom över.

Skall tilläggas två saker som annars kommer att ifrågasättas:

- Nej, en vanlig penna; bläck eller blyerts, duger inte och går inte att lita på i självförsvarssyfte. Trä eller plast kommer obönhörligt att brytas av respektive riskerar att bändas. Har testat, kan bekräfta.

- Ja, en taktisk penna fungerar som avsett. De gör ont så in i helvetet. Jag menar det. Tag en redig aluminiumbit i pennstorlek och hamra den i valfri kroppsdel, återkom med rapport.
Jag har Rotring pennor, flera stycken faktiskt. Skitbra stiftpennor i metall men att kalla dem taktiska, nä, och då en del av dem till och med svarta ;)
Fast jag köper idén med taktisk penna för att komma runt knivlagen.
Jag har alltid kniv på mig i form av en leatherman, de eventuella problem jag kan få pga det är en risk jag är villig att leva med.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"